برای مدیریت یک کسب و کار با منابع محدود، که بسیاری از باشگاههای فوتبال این چنین هستند، به ابزارهایی نیاز است. یکی از این ابزارها مدیریت استراتژیک است. مدیریت استراتژیک با مدیریت عادی روزمره سازمانها متفاوت است، زیرا درگیر این است که چگونه به بهترین نحو به اهداف میان مدت و بلند مدت سازمان دست یابد. شواهدی وجود دارد که بدون سیستم مدیریت استراتژیک، سازمانها در تخصیص موثر منابع و هماهنگی کارآمد اقدامات و تلاشهای خود با مشکل مواجه میشوند. مدیریت استراتژیک به عنوان ابزاری برای برنامه ریزی و هماهنگ
گروه های مشابه